Blue Flower

Cees Krottje was eindelijk weer in staat om de clubavond te bezoeken om ook daar zijn 97e verjaardag te vieren met een partijtje dammen.

Na een val had Cees toch wel behoorlijk wat last van zijn rug en vreesde dat hij geen 4 uur achter elkaar op een stoel kon zitten om zijn partij te kunnen spelen. Cees heeft het record van de gemiddelde langste partijduur en pals een partij tot 24.00 uur duurt dan is dat toch wel wat aan de lange kant. Men moet wel weten dat Cees al zijn bedenktijd wil gebruiken om venijnige combinaties in de stand te kunnen vlechten.

Wel was Cees zo ondeugend om zelf met zijn auto naar het clublokaal te rijden maar het bestuur greep in en een bestuurslid bracht Cees in zijn eigen auto naar huis en een ander bestuurslid ,dat te voet was, bracht de fiets van het ene bestuurslid naar het huis van Cees waardoor die weer verenigd werd met zijn fiets.

Cees speelde traditiegetrouw tegen Pie op zijn verjaardag en Pie is een typische zwartspeler, een kopie van Peter Bronstring. Het lot was Pie niet gunstig gezind want hij lootte wit en U raadt het al, dit keer moest de relatief jonge Pie het afleggen tegen de veel oudere Cees, die na 2 maanden afwezigheid toch weer wist te winnen via een Coup Ledoux in het vroege middenspel. In de revanche partij met zwart wist Pie wel een remise uit het vuur te slepen.

Verder deed Dolf een aanval op de derde plaats door zijn concurrent Max op remise te houden maar ook nog eens 2 punten te pakken in zijn simultaanpartij tegen Haije.

Gijs won van Theo en het Belgisch onderonsje tussen Alain en Muriel werd verrassend gewonnen door Muriel. Het lijkt erop dat de geweldige eerste competitiehelft van Alain wordt vervolgd met een mindere 2e helft. Bij Muriel is het net andersom, een slechte eerste helft wordt vervolgd met een sterkere 2e helft.